Follow | Dashboard
contengan sengal
rezeki
Thursday 23 February 2012 • 1:04 am • 0 comments

err secara jujurnya entry nih nk dibuat pada tarikh 22 feb 2012 tapi dah telepas lak tarikh tuh kan sbb sekarang pun dah masuk pasal 23 feb 2012 . oke then maksudnya less than a month lagi aku akan dapat RESULT SPM yg aku tunggu2 tuh kan?

oke berhenti cakap pasal result sbelum aku emo tak tentu pasal . aku nk cakap pasal rezeki .

well . ape yg orang akan pk kalau cakap pasal rezeki ? oke mmg banyak dan aku rasa semua orang ade pendapat masing2 kan ? now aku nak cakap pasal salah satu erti rezeki .

pernah denga orang cakap , "lepas subuh jangan tido, nanti rezeki tak masuk" ? mesti pernah kan ? oke jangan tipu sekarang . well . bende tuh sebenarnya betul . aku tak ingat ah hadis sahih dia ape tapi masa nih lah malaikat rezeki nak turunkan rezeki kat orang2 yang nak pergi keje , sekolah or in other word yang tak tido after subuh . oke itu mmg fact pun sebenarnya . nak bukti ? alaa . ape kata korg try jek .
nk bukti jugak ? ish . oke lah oke . aku tules bukti .

oke rezeki yang aku maksudkan kat sini ialah MAKANAN . pagi semalam aku try dengan gigih untuk tak tido lepas subuh walaupun still baring terlentang atas katil . tau ape aku buat untuk hilangkan ngantuk ? dulu aku tgk MHI waktu pagi . oke aku rasa tuh 1st time aku tgk MHI dalam tahun nih . mmg bes gile ah topik masa tuh and aku buat bende yang sama gak untuk tahan ngantuk aku . well , tajuk MHI mmg bes ke
ape ? pg tadi cerita sal Allahyarham Sudirman . ohh kau mmg minat lagu dia terutama lagu SALAM TERAKHIR . ohh mmg sadis lagu tuh . tapi aku peduli ape sbb lagu tuh is AWESOME ! and then tibe2 mama cakap , kamu nak ikut pergi pasar tak ? aku pun pk dengan rasionalnya . oke pagi tuh mmg aku tak mandi lagi . hailaaaa . . . . pergi jek lah kan . sbb aku pk . kalau pergi pasar mesti breakfast kat luar . hahahah . yesss . itu lah motif aku sebenarnye . yang alasan nak jalan-jalan pergi pasar , hirup udara segar tuh hanya lah alasan semata-mata . eh . TAK . alasan sampingan .

and memang lepas tuh aku makan kat kedai . well , bukan senang kan nk kuar   rumah ? bagi aku lah . aku kan anti-sosial . oke sile lempang sekarang .

maybe mmg dah tercatat rezeki aku kot pagi nih . dan mama tak perlu susah-susah nk masak breakfast untuk aku . ceh . aku gagahkan jugak ah mata nih jangan tido dengan on9 twitter dan sbgainya . namun , lappy buat hal . dan aku fed up lalu baring kat katil lalu tertido . sampai pukul berapa terpaksa dirahsiakan .

tuh pasal makanan . and now pasal KEMENANGAN .

tadi game MALAYSIA vs JEPUN . oke aku dengan semangat waja dan patriotisme yang melampau , dah ready depan tv dalam pkul 8.50 malam . tapi tak start but once jek start mata aku terus focus kat Apek . yelahhh Syahir duk beria cakap dia hebat bagai .so aku nak tgk ah .  

HEBAT KE KHAIRUL FAHMI tuh ?

well the answer is YES . aku teruje tengok dia tangkap bola gaya budak netball tangkap bola . kah kah kah . aku tak tau kenapa lepas tuh tangan ngan kaki aku terus sjuk . ade ke Syahir cakap aku letak bedak sjuk kat tangan ngan muka ? amboi . kemain ah nk letakkk . over gileeeeee . well , game tuh aku tak tau nak sifatkan sebagai game yang BEST GILEEEE ke , BOLEH LAHH ke or BLAHHHH  . sbb nih lah 1st game Malaysia yang aku tgk mmg  khusyuk gile gaya tgk cite Boys Over Flower zaman dulu kala . but then , Jepun lead 2 goal masa 1st half . tak pelah . mybe ade rezeki kat 2nd half who knows ?

but then , aku mmg ade instinct yang Harimau Malaya mmg tak menang pun sbb Syahir dah cakap yang Jepun tuh hebat . so aku expect something lah dari Apek but ape yang terjadi is Apek mcm bagi  chance jek kat Jepun untuk goal . well , aku tak salah kan dia . maybe lost focus sikit kot *back up ahh sikit*

hahah . till then . aku tgk smpai habis dengan volume gile kuat kat dalam bilik mama *tanda protes* mmg terasa macam kat stadium . Syahir tau lah kot sbb ape aku bengang gile + tak de mood da nak tgk .

and the result mmg dah termaktub yang Jepun menang 4-0 dengan Malaysia kan ? 
so takde rezeki lah kot . nak buat guane kang ?

so this is my story bout REZEKI . well , rezeki , JODOH , maut sume dalam tangan ALLAH .
tuh semua rahsiaNYA :)

ehem. aku baca tweet orang tadi . ade yang tweet nih : penyokong Malaysia sangat patriotik , even dah tau nak kalah pun still nak pergi stadium nak sokong .

and then ade orang reply : tuh bukan patriotik , tuh optimis :)

hahah . and yeah . NAZMI FAIZ mcm menarek perhatian . 
mybe dia paling muda or dia macam MUAZZIEM ? 
oke jujur aku rindu MUAZZIEM.

SOME WORDS!


assalamualaikum,welcome to my blog.if you find my blog is attractive,do follow,if not,it's okay,thanks(:
Profile
Stuff
Tagboard
Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: YOUR NAME