Follow | Dashboard
contengan sengal
camping di tepi sungai
Tuesday 28 February 2012 • 12:26 am • 2 comments

yeah.mmg aku malas lah kan nak update pasal nih kan.haha.tapi bnde nih perlu di-update.oke tak de bnde pun.nih sume pngalaman aku jek pun.sbb aku tak pernah join kem tepi sungai kan.so aku nk start dari mana?oke aku dah tau dah.

so, ingat tak aku ckp yang haikal jemput aku?wahh .mmg macam ape jek aku ase bile dia jemput.mama mmg cuak ah tak tipu kan.kah kah kah . pastuh aku naek ah . aku ingat ade aku , haikal ngn edy jek . tapi tuh sume dusta belaka . aku pk 2 orang laki jek dalam kete . tapi blah . mmg mimpi jek bile ade 4 orang lelaki dan hanya aku SEORANG  sahaja yang wanita dalam tuh . err . . wanita ? oke lah . gadis remaja . so , ape yg korang expect bile aku dalam keadaan macam tuh ? biar aku terangkan posisi aku dalam kete . ehem . aku duduk depan . sebelah haikal a.k.a. driver . belakang aku edy . aku tak tau pun tapi sbb edy yg msg aku . sbb tuh aku tau dy belakang aku . and then aku buat ape sepanjang dorg BAHAN aku ? aku msg dan berada dalam dunia aku sendiri . aku msg bape orang tah time tuh . aku msg RARA , SYAHIR , ATEN , AIMIE . wahh mmg penat gile bile sume stok reply cepat kan ? smpai haikal pun tegur . eh  . aku tgk kau dari tadi dengan nset jek . tak penat ke ? yeah . mmg pnat aku tak tipu . dengan tudung sakai . wahh . tapi aku bosan . kau paham tak bosan ? dan mmg aku tak pk pun kalau kred tinggal sikit.

bile sampai sana , wahh . mcm ape jek . sunyi jek . denga bunyi sungai . wahh .mmg heaven . tapi aku mmg pk gak ah kan . dah ah aku jek gadis remaja kat situ . ramai lak laki kan . aku buat ah mcm kete aku jek . kah kah kah . bukak air-cond , bukak radio . aku denga je lah . hahaha . smpai haikal cam . . lantak kau ah . hahaha . nasib ah . korang bule lah nk mandi2 sungai . aku ? blah ah kalau aku nk mandi sungai kn ?

and then ntah pkul bape Abg Syam smpai . tapi aku pk gak . alaaaa . Abg Syam je pun . err  nervous sebenarnye . ye lah . kat FB seronok bahan dia ngan Ummi . bile dah depan2 . . ambik kau . mmg speechless gileee ah .pastuh dah lah kene basuh ngn Abg Syam . ambik kau ! kene basuh tau . kah kah kah . tapi bile dia nampak aku , dia dah tersasul name Ummi . sori ah Abg Syam . Mimie terEHEM kuat pulak kan . kah kah kah . tapi bile ingat balek ayat Abg Syam dalam IM tuh . terus cover balek . pastu mula lah duty aku sebagai HELPER . kah kah kah . masa sapu dewan tuh . mmg kene bahan lagi ngn deme . aku tak tau ape masalahnya nak bahan aku . haih . aku lepak jek lah kan . pastuh aku solat . pastu hujan . GASTRIK datang . wahhh . salah time lah nak datang . mmg saket tak tipu . aku tunggu jela smpai lah Kak Nisa sampai . hahaha . err . aku tak perasan tuh Kak Nisa sebenarnya. sbb aku tak cam muka . kah kah kah . pastu jumpe dia mmg hilang ah gastrik sume tuh . banyak ah dia cerita pasal KELANA dan pelbagai lagi yang tak perlu di-mention-kan di sini sbb agak private . hahah . dan dag terjawab segala persoalan aku pasal KELANA . triams tuh Kak Nisa sbb cerita macam2 kat Mimie. siyesly tak sangka gile sal bende nih sume .

and then , ramai lah datang , Kak Malee , Kak Rin , Kak Mun , Christina , Tain , Azeem , Syafiq , Husni  sape ntah lagi aku mls nak mention name . oke lah oke lah . aku mention mne aku ingat . err Nailul , Hidayat . Abg Bun datang malam . lambat sikit .tapi malam tuh sembang ngan Abg Bun sal study memang bes gile . kenapa aku baru tau Abg Bun 28 tahun ? mati mati aku ingat 33 tahun . lahh . beza 10 tahun jek kite . so aku pk , mmg raasional panggilan TUAN --> ABANG . ohh mmg KELANA kene panggil Abg Bun oke . bukan sebab aku gatal2 nak panggil dia cam tuh . TAKE NOTE .

best lah dia cite sal STB . errr STB tuh SEKOLAH TUNAS BAKTI . dengar perkataan TUNAS mesti dah bayangkan TUNAS yang Hlovate tulis tuh kan ? tapi jauh melencong jek . STB nih skolah budak2 cam bermasalah . dan yang paling penting . SEBELAH SERATAS . oke . TAKE NOTE  lagi .  Abg Bun pernah jadi kaunselor kat situ . dia cakap mmg bes gile . budak2 tuh sume baek dan pandai2 belaka .

lupe nak cakap . masa meeting pun , kitorang macam maen2 gak ngan Abg Syam . naseb ah Abg Syam pandai handle. and then meeting tuh mmg lawak lah jadinya .

pastu malam tuh mmg sembang lah kejenye kan ? mmg bes lah . tak tipu . macam2 ah aku denga . tapi aku tak bule blahhhh bile TAIN ngn Abg Syam sembang . masa tuh pkul 1 kot . Tain dari Bangla . Abg Syam kat Himalaya . pastu propaa punye propaa tibe2 Hidayat cakap kat Abg Syam . ohh kau ke yang sumpit anjing laut tuh . Abg Syam tak dapat nak tahan gelak gile2 . mmg aku nk cover gelak mmg tak dapat dah . dari ngantuk aku mmg tak ngantuk da .

pastu sume dak laki dah tido . amboi . mmg tak de sape lah kan nak jaga tapak . dah lah charge BLACKBERRY atas meja . GALAXY  lagi . amboi . susah jadi org kaya . and YES ! aku tak dpt nk tido lena sebab khemah tuh . salah place . ade batu . dah rupe ape jek . tdo dalam pkul 3 lebey2 ah aku tak ingat . sbb tgah msg time tuh . pastuh  pkul 5 lebey aku terjaga . and yess . aku tak bule tido dah lepas tuh . and setiap bape minit sekali aku akan terjaga . sebab ? SEJUK !  maka . disebabkan tak bule tido . aku ngan Kak Nisa masuk dewan sbb nak jaga barang . kemaen lah weh . alarm bagai bile dah pkul 6 . azan sume dah berkumandang tapi bape kerat je yang bangun . aku tabikk ah kat Abg Syam . sbb dy bangun jek terus set nak mandi . dia mandi sungai ngan Dayat . yang kitorang nih . sembang kencang ribut taufan nak mandi sungai . tapi mane ade . gileeeeee sejuk kot  .

pastu bermula lah semua ujian . ohh dorang ujian mmg bes jujur tak tipu . sbb tak stress pun . aku yang stress jadi helper . hahah . tak tak . tak stress pun . saje propaaaa macam Ahmad Syahir . part buat menara memang best . kah kah kah . bes kot . err . bule lah . mmg kenangan sume teringat lah .

hahaha . pastu ujian2 dorg yang laen aku tak follow sgt dah . just ujian buat model projek perintis , makanan rimba je . yang kompas sume aku tak larat dah .mmg penat gile tak tipu . smpai nak mesej org pun aku tak larat  . eh nak sembang pun aku tak larat . tido tak cukup mmg penat lah kan ?

haha.pastu sempat lah gayut ngan wirawati jugak . haha . suara masing2 penat . amboi Paa . kemaen kau ngan Syahir kan ? dah jadi debaters lah pulak kan .. EHH AHMAD SYAHIR , KAU JANGAN PERASAN . NIH SYAHIR YANG G PLKN NGN KAWAN AKU .

hahah . pastu ape lagi ek ? cop . masa buat model tuh ah aku bule sembang ngan Nailul sume . mmg best gile . Tain paling ngeng sekali . mmg mintak kaki jek bile dia dah modified model tuh jadi merepek . Abg Syam pun macam . kome nih . kalau  bagi buat bnde pelik2 bagi kan .

eh . teringat satu trademark Abg Syam . MAGHI LEE . yeah . Maghile instead of marilahh !

pstu bile nak balek kan kan kan . mmg sedey tak tipu tau . aku peluk Kak Nisa mmg cam wehh asal sedey nih . tapi aku biasalah suke BERLAGAK cool macam nk blah dari seratas dulu . tapi bile part Chris , aku cam .. alahai dy nih . ntah . baru nak rapat dah kene balek . pastu sempat lagi gado ngan Tain . aku mmg bahan lah Tain kan . . . .

aku : . bye Tain . nak balek dah .
Tain : bye . . . . aku keje bulan 5 nnt kat jabatan  hutan .
aku : oh yke . . 
Tain :  siap hang waktu hang virgil nanti .
aku : eh virgil bulan 5 doe.  kau tak de . wekkk 
Tain : ehh tak kira . aku ambik cuti lahh . 
aku  : weh tak payah gedik sangatlah kan .

gelaran utk Tain : THO-'IN . oke sengaja dipekatkan . ape lah nme sedap SYAHRUL NIDZAM panggil Tain . haih Tain . nasib kau lah ...

pastu aku blah . mmg sedey tak tipu . nak buat confession jap .

sepanjang aku kat kem . jujur aku terasa macam dijaga gileee ah . sbb edy kat situ . pastu aku cm . knp dia buat camnih . oke aku tau ape sebabnye . tapi entah . aku dah tawar hati dah sebenarnye . tolong lah paham . tapi trimas ah . rasa cam ade orang ambik berat masa kat kem . jujur tak tipu . dah macam ape dah kan .

oke lah . aku nk stop . penat dah . copppp . eh . malam tuh kan , aku g gerbang malam . aku tak tau nape aku nampak orang-orang kat situ macam aku kenal je lah kan ? ohh maybe otak aku penat sangat =.=''

SOME WORDS!


assalamualaikum,welcome to my blog.if you find my blog is attractive,do follow,if not,it's okay,thanks(:
Profile
Stuff
Tagboard
Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: YOUR NAME