Follow | Dashboard
contengan sengal
2nd FEB in memoir
Friday 3 February 2012 • 11:18 am • 0 comments

nah . INTRO kepada blog nih . aku bawakan terus kesengalan pasal kenangan 1st intake SBP for FORM 4 student :)

2nd Feb 2010 . 

itulah antara tarikh paling keramat dalam hidup aku. YA. memang keramat sgt . tarikh tuh bermula segala-galanya pasal kehidupan yang sebenar. MACAM-MACAM  ragam aku jumpe sepanjang aku jadi SERATASIAN. 

brmula dengan minggu orientasi . dengan senior yang macam entah-hape-hape. ade ke suh makan bawang MENTAH-MENTAH ? memang tak ah kan ? masa tuh , intan , am , sape tah lagi grup aku . dan SAFWAN  satu-satunya JEJAKA yang bule diharap masa tuh *sila muntah* 

ditempatkan di kelas  4 NEPTUNE  bersama-sama teman laen . dan situ lah titik pertemuan aku dan FATHIN MUNIRAH *mesti kau bengang aku tules name kau besar-besar kan ? ade aku  kesah ?* 

YA . kami memang ade persamaan yang sama . KAMI SUKE PINK DAN BIO . yes .BIO .tapi aku dengan dy , yes . ATEN  lagi PRO ah *sile bangga SEKEJAP*

bila dah masing-masing HOMESICK kat seratas , maka masing-masing mula mencipta alasan sendiri untuk pindah . namun tuh semua harapan jek lah . sbb bile dah akhir tahun , rasa sayang jek nak tinggal semua . dan di saat tuh , aku dan ATEN dah rapat . tido satu katil *kami bukan LESBO*  , study bio smpai tido *tak payah tunggu smpai tido sebab memang akan tido* , dengar lagu akim *tibe-tibe aku tingat kat daus nyanyi lagu cari jodoh. oh AWANG !* dan sebagainya diharungi bersama .

bile dah serasi bersama , maka wujud lah kumpulan dalam kelas tuh . AKU , ATEN , MEERA , INTAN , NET jadi satu gang . tapi aku ase time tuh banyak gile konflik smpai aku ase aku rapat ngan MEERA jek . 

note : aten , sila jangan terasa sebab ini kisah bungok-bungok masa FORM 4 . 
sekian harap maklum .

HAH ! tak lupa jugak usha senior , baek laki mahu perempuan masa ngantuk . oke itu mmg sumpah lawak sebab dapat usha kelas dak tekno jek . memang sumpah lawak usha FORM 5 tengah sengguk-sengguk tahan ngantuk . kita yang ngantuk jadi tak ngantuk .

SENIOR YANG PALING *bule lah* RAPAT 

>>KAK MAZE 
>>KAK DILA ISMAIL
>>KAK BAL
>>KAK WAN
>>KAK DILA AZMI
>>KAK WANI

wahh . .dan segala kak yang ada . dorang mmg sporting *walaupon mase mula-mula masuk dulu mmg kene langsi* tak lupe abang-abang senior yang HOT HOT *muntahhh* beliau-beliau jua buat hari-hari kita di seratas indah bak sinaran pagi mentari menyinari bumi . oke dah . cukup .

PART SENIOR LAKI . errr . . . tak na cita . sebab nanti mmg tak larat nak tules .

lagi . . err . .masuk FORM 5 = SENIOR YEAR = HEAVEN YEAR = SPM ! *bunyi cengkerik*


oke . masa form 5 mmg sumpah AWESOME YEAR EVER dalam hidup aku . bule langsi budak . bule toce budak *jujur aku pernah buat kat form 1* dan sume tuh mmg damn best ah kan . memang tak terkata , inspection suh jek budak-budak lower form buat ape susah .

dan aku ase mase form 5 ah segala perangai setan kuar tanduk sume muncul . masa form 4 tak pernah buat , terus buat masa form 5 . perlu ke contoh ? hmmm . . .bule pk sendiri lah . paling agak kurang aja ble kite sume dnegar MP3 mase cgu mengajar . mmg nampak macam bnde kecik . 


tapi . . . .WEHH . KALAU KORANG CIKGU , STUDENT DENGAR LAGI SUKE DENGAR MP3 DARI DENGAR SUARA KORANG YG SAYUP-SAYUP TUH , APE PERASAAN KORANG ? TAK RASA BUDAK TUH MENEMPAH MAUT KE ?

oke da cukup . tak emo . saje besarkan tulesan tuh .

prep malam macam orang gile . mmg nmpak lah keserabutan calon-calon SPM kan ? macam tak terurus . nak-nak lagi masa nak dekat trial . WAHHH . .kelas macam tongkag pecah kene ribut taufan segala bagai . tapi aku rasa kelas kite memang pernah jek kene macam tuh . HAH . lupe nak cakap . yang tahun nih , banyak kali kelas 5 NEPTUNE dapat kelas terbersih . ehem . top 3 tau . dan akan ade insan laen yang bangga . CIKGU MIDI akan bangga gile bile kelas kitorang menang . 

dia akan cakap : INILAH HASIL DIDIKAN SAYA SELAMA SETAHUN SAYA MENJADI GURU KELAS . TAHNIAH . SAYA RASA SAYA PATUT BAWAK KELAS SAYA MELAWAT KELAS DIDIKAN SAYA NIH .

wahh . cikgu memang macam tuh . suka think positive . tapi time tuh dy jadi guul kelas FORM 4 . lepas tuh tuka FORM 1 .

kalau dulu , prep petang memang hobi setiap petang ialah TIDO .

tapi tak bile dah FORM 5 . sume dah bule pk dan sedar diri tuh sebab SPM dah dekat .

*tapi met constant tido*

dan test tasawwur yang tak henti - henti . worksheet yang bertubi-tubi .  kelas yang berganti-ganti . tekanan yang kian bertambah ruah . stay up malam yang kian terigau-igau . akhirnya . segala stress dan tekanan itu diluahkan dengan membuat hal di sekolah .

maka . di situ bermula lah kisah kelangsian form 5 .
di situ lah bermula kepontengan prep yang melampau-lampau . kelangsian yang tiada tandingan . smpai kene rokol setiap subuh masa cuti sabtu ahad . wahh melampau ah . kejut jek sudah . penggunaan nset secara meluas *time study kat skolah bule msg mmber sebab ngantuk* . bule msg mmber kelas sebelah *ehem* sebab nak pinjam worksheet yang entah ke mana dicampakkan *ehem* tak masuk kelas . lari g PS konon nak pnuhkan masa lapang . padahal tido , bagi lelaki dan perempuan , nak aircond .

segala memoir malam graduasi , jamuan restu raya , solat hajat , asrama terbuka , sukan tahunan , HKSBP , motivasi *bunyi cengkerik* 

akan tetap bersemadi dalam hati kan kan kan kan ?

dan kenangan paling awesome aku paling ingat 

PERFECT SCORE KAT AFRINA RESORT . itu sumpah macam FORM 5 VACATION before SPM *bunyi cengkerik lagi*

itu memang kenangan . satu-satunya perfect score yang paling sempoi bak kata ac mizal satu dahulu kala sebab mmg lepak jek , study bule baring peluk bantal sambil bincang ngan mmber-mmber smbil dengar MP3 dan gune nset  . awesome tak ? oh tolong ckp YA ! 

 dan akhirnya . kejap tak kejap , akhirnya SPM tibe bagai kilat yang sedang menyabung di langit biru *bunyi cengkerik*

saat itu mmg sumpah tension sebab mane-mane pon orang asyek baca buku jek . sembang pon pasal spm .wahh macam dalam dunia nih tak de topik laen selain SPM *bunyi cengkerik*
hah . ade sampai satu masa . agaknya ustaz tension benar lah kan . masa tasawwur , dy suh kitorang bawak nset masuk mase exam , nnt dy sms jawapan . wahhh . . inilah cikgu paling cool + awesome = sempoi ah aku pernah jumpe . ade ke ajar budak macam tuh . tapi kami waras dan tak nak ambik ape-ape risiko maka kamu tak bawak pon nset tuh masuk dalam dewan .

tapi ade bnde laen yang kami bawak masuk mase SPM , yang nih orang-orang tertentu jek tau . .HAHAHA *evil laugh*

struggle punye struggle , study punye study , stay up punye stay up . . . akhirnya kami berjaya jugak tamat kan kerjaya sebagai pelajar SERATAS dengan jayanya *aminnnn* pada 30 november 2011 . 

note : budak tekno , est , maseh ade paper . bile CR announce pasal da merdeka tuh , kami , budak tasawwur serta ICT *ehem* dan beberapa budak yang ambik 9 subjek menjerit kegemilangan . hahaha . . 

dan balek tuh , aten lah yang tolong aku kemas barang , aku tau dy tak sanggup pon nak tgk aku kemas barang sorang-sorang . aku tau dy sedey time tuh , sbb aku eager sgt nak balek . dy diam jek spanjang tolong aku , yanie pon ade tolong-tolong gak .

sepanjang aten tolong-tolong aku tuh , aku tau dy sedey gile . dy tengah tahan air mata dy . dy tak nak nanges depan aku . tapi last-last mase aku balek , dy nanges gak . aku tau aten sedey . . . . . 

note : aten . jangan nanges . berlinangan air mata jek dah ckup .

dan tamat lah ceritera aku sebagai seratasian . meski 2 tahun jek dapat cipta kenangan bersama . namun itu sudah cukup mewarnai kehidupan aku . trimas kalian . 

last words , semoga result SPM kite , sebagai neptunist , batch 26 th generation dan batch 94 akan berjaya dengan gemilang dan terbilang untuk SPM nanti dan di masa hadapan . semoga result kite menjadi yang terbaek antara yang terbaek . 


GUD LUCK !


note : aku sayang batch kita sangat-sangat !

















Labels:


SOME WORDS!


assalamualaikum,welcome to my blog.if you find my blog is attractive,do follow,if not,it's okay,thanks(:
Profile
Stuff
Tagboard
Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: YOUR NAME